Aktivní dovolená na kolech

Kontrola technického stavu

Především bychom před delším pobytem na kolech v terénu neměli zapomínat na seřízení a preventivní prohlídku. Stejně jako lidé podstupují preventivní kontroly u lékaře, vyplatí se něco podobného dopřát našim bicyklům. Za to, že nás povozí a můžeme se na ně plně spolehnout, bychom jim měli nechat vyměnit vadné díly, zkontrolovat průhyb řetězu, špalky brzd nebo stav bubnových brzd, ložiska kol, středové uložení, přehazovačku a přesmykač. Předejdeme tím také vážným úrazům, vždyť se někdy z kopce můžeme rozjet i značnou rychlostí a pády v takovém okamžiku mohou být i s fatálními následky.
dětské kolo

Co s sebou

Ať už odjíždíme autem a kola máme na nosiči, nebo míříme do přírody po vlastní ose přímo na kole a s brašnami, nesmíme zapomenout na základní výbavu. Tím je lepicí sada, náhradní duše (alespoň jedna), ruční pumpička, montpáka pro stahování plášťů z obvodu ráfku (ostré šroubováky nejsou vhodné kvůli protržení duše a pláště), multifunkční nářadí pro cyklisty s montážními klíči, olej a trochu vazelíny, rychlospojku řetězu.
ruce na řidítkách

Nezbytný oděv

Jestliže vše vozíme v brašnách, bude se počítat každé deko navíc, musíme se tedy uskromnit a kromě stanu, karimatky a spacího pytle by se do brašen mělo vejít:

·         Funkční a spodní prádlo, především pohodlné.

·         Ponožky, návleky na nohy, cyklistické rukavice podle ročního období s prsty nebo bez prstů. Jízda bez rukavic je poměrně riskantní zvláště v létě, kdy zpocené prsty a dlaně kloužou po gripu.

·         Lehká větrovka, tenká pláštěnka nebo nepromokavá bunda s membránou z goretexu.

·         Cyklistická obuv + náhradní obuv na chození.

·         Helma a brýle, které jsou zapotřebí jak proti hmyzu, tak i proti slunci.

·         Sportovní oblečení typu triček, mikiny, krátkých cyklo kalhot a delších kalhot.
značka cyklostezky

·         Přední brašnu na řídítka s držákem pro mobil, GPS navigaci a mapu.

·         Cyklo láhev na nealkoholické nápoje (iontové nebo minerálky) + další zásobní láhev s vodou.

·         Tablety hořčíku proti vyčerpání a křečím, sáček hroznového cukru, cereální tyčinky, banán, celozrnné sušenky pro dodání energie.

·         Trochu místa pro svačinu v podobě bagety nebo namazaného chleba.